• Künye
  • İletişim
  • Gizlilik İlkeleri
  • Çerez Politikası
  • Kullanım Şartları
Anasayfa
  • Bursa Haberleri
  • Haberler
  • Siyaset
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Magazin
  • Eğitim Sağlık Spor Teknoloji Yaşam
  • Ara
SON DAKİKA:
09:08
Diyarbakır'da 3 iş yeri ile ATM'yi kurşunlayan şüpheliler yakalandı
09:06
Zelenskiy'den Rusya'ya karşı 40 günlük operasyon talimatı
08:52
Japonya'da 5.8 büyüklüğünde deprem
08:47
Venezuela'daki depremlerde hayatını kaybedenlerin sayısı 235'e yükseldi
08:34
Rusya: Batı Avrupa, Ukrayna'da barışın sağlanmasında en büyük engel
08:26
İngiltere: ABD-İran mutabakatının ardından bir gemi ilk kez saldırıya uğradı
08:18
İstanbul merkezli 11 ilde 4 ayrı suç örgütüne operasyon: 51 gözaltı
08:18
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Kanada'da
08:00
Diyarbakır'da yasa dışı bahis operasyonu: 24 tutuklama
06:51
Fatih'te 5 katlı iş hanında yangın: 1 yaralı
06:21
İzmir'de evde çıkan kavgada 9 yerinden bıçaklanarak ağır yaralandı
06:17
Arda Güler tarihe geçti
03:59
Dışişleri Bakanı Fidan, Kanada'da Darlington Nükleer Tesisi'ni ziyaret etti
01:43
Avcılar'da dron destekli 'Huzur Uygulaması' gerçekleştirildi
01:21
Kesici aletle bekçilere saldıran şüpheli, bacağından vurularak yakalandı
00:41
Kütahya'da iş yerindeki patlamada yaralanan işçi, 8 gün sonra yaşamını yitirdi
00:28
Bolu'da düğünde çıkan kavgada damatla birlikte 3 kişi yaralandı
00:05
Ankara'da 'Türkiye Yüzyılı'nda Kardeşlik Konseri' gerçekleştirildi
Üye Paneli
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Tarım zararlılarıyla mücadele için doğaya keklik salındı
Ekonomi
Yayınlanma: 24 Şubat 2024 - 16:13
Güncelleme: 24 Şubat 2024 - 17:11

Tarım zararlılarıyla mücadele için doğaya keklik salındı

Manisa Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından "Manisa'da Süne ve Çekirge Zararlılarına Karşı Biyolojik Mücadele Projesi" kapsamında bin adet kınalı keklik doğaya salındı.

Ekonomi
24 Şubat 2024 - 16:13
Güncelleme: 24 Şubat 2024 - 17:11
Yorumlar
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Tarım zararlılarıyla mücadele için doğaya keklik salındı
Manisa Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından "Manisa'da Süne ve Çekirge Zararlılarına Karşı Biyolojik Mücadele Projesi" kapsamında bin adet kınalı keklik doğaya salındı.

Manisa İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Konya-Bahri Dağdaş Uluslararası Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü işbirliği ile yürütülen ve ilk kez 2022 yılında uygulamaya konulan "Manisa'da Süne ve Çekirge Zararlılarına Karşı Biyolojik Mücadele Projesi"nin 3. kez uygulanması kapsamında bin adet kınalı keklik doğaya salındı. Keklik Salımı; Personel Genel Müdürü Adem Dinç'in katılımıyla Yunusemre ilçesi Yağcılar Mahallesi, Şehzadeler ilçesi Çobanisa Mahallesi, Akhisar ilçesi Beyoba Mahallesi, Saruhanlı ilçesi Şatırlar ve Hatıplar Mahallesi, Turgutlu ilçesi Çampınar Mahallelerinde gerçekleştirildi.

Kekliklerin salınmasına ilişkin açıklamalarda bulunan Personel Genel Müdürü Adem Dinç; "Tarımsal Üretimde biyolojik mücadelenin desteklenmesine ve doğal dengenin korunmasına katkı sağlayan kekliklerin aynı zamanda doğada süne ve çekirge ile beslenmesinden kaynaklı olarak zirai mücadeleye katkısı bulunmaktadır. Bugün Manisa ilimizde bin adet kınalı keklik salımı gerçekleştirdik. Bahri Dağdaş Uluslararası Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü işbirliği ile 3. kez yürütülen projenin ekosistemde yeniden olumlu sonuçlarını göreceğimizi umuyoruz. Bugün doğaya saldığımız kınalı keklikler, hem süne hem de çekirgeyle mücadelede önemli bir yer tutarken aynı zamanda da biyolojik mücadelede farkındalık sağlayarak kimyasal yöntemlerin azalmasına yardımcı olmaktadır" dedi.

Konuya ilişkin bir diğer açıklamayı gerçekleştiren Manisa İl Tarım ve Orman Müdürü Metin Öztürk; "Uygulanan program ile üreticilere biyolojik mücadele yöntemleri konusunda farkındalık sağlamak, üreticilere alternatif mücadele yöntemleri tanıtılarak kimyasal mücadeleyi azaltmak, bu vesile ile hem girdi maliyetlerini düşürmek hem de çevreye dost üretim sistemleri ile çevreyi ve toprağı korumak, ayrıca buğdayda süne emgi oranlarını düşürerek verim ve kaliteyi yükseltmek, sürdürebilir entegre mücadele yöntemlerine önemli bir katkı sağlamak amaçlanmıştır. Ayrıca kekliklerin salınması ile kimyasal mücadele yapılmadan çekirge popülasyonunun kontrol altına alınması ve yayılmasının önlenmesi, doğal ekosistemin ve biyolojik çeşitliliğin korunması, ürün verim kayıplarının önlenmesi, bitkisel üretimde verim ve kalitenin artırılması, zararlılarla etkin-çevreci mücadele yönteminin yaygınlaştırılması ve yaban hayatına katkı sunulması hedefleniyor" ifadelerini kullandı.

Proje kapsamında gerçekleştirilen keklik salımına Personel Genel Müdürü Adem Dinç, Manisa İl Tarım ve Orman Müdürü Metin Öztürk ve İl Müdür Yardımcısı Ali Gök, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü Gökmen Kaya, Saruhanlı İlçe Tarım ve Orman Müdürü Aytekin Yaralı, Yunusemre İlçe Tarım ve Orman Müdürü Bülent Güleç, Şehzadeler İlçe Tarım ve Orman Müdürü Çınar Aydoğan, Bağcılık Araştırma Enstitüsü Müdürü Akay Ünal, Doğa Koruma ve Milli Parklar 4. Bölge Müdürü Kerim Gençoğlu, Manisa TKDK İl Koordinatörü Uğur Uslu ve teknik personeller katıldı.


İHA
  • YORUMLAR
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
Memur ve emeklinin gözü Temmuz zammında! En düşük maaş kaç lira olacak?
Memur ve emeklinin gözü Temmuz zammında! En düşük maaş kaç lira olacak?
Elder Yönetim Kurulu Başkanı Erdeniz: Elektrik dağıtımında 10 yılda en az 50 milyar dolarlık yatırım ihtiyacı var
Elder Yönetim Kurulu Başkanı Erdeniz: Elektrik dağıtımında 10 yılda en az 50 milyar dolarlık yatırım ihtiyacı var
Emlak Konut Anahtar Fikirler Zirvesi başladı
Emlak Konut Anahtar Fikirler Zirvesi başladı
Bakan Işıkhan, 30'uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısı'na başkanlık etti
Bakan Işıkhan, 30'uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısı'na başkanlık etti
Son Haberler
Diyarbakır'da 3 iş yeri ile ATM'yi kurşunlayan şüpheliler yakalandı
Diyarbakır'da 3 iş yeri ile ATM'yi kurşunlayan şüpheliler...
Zelenskiy'den Rusya'ya karşı 40 günlük operasyon talimatı
Zelenskiy'den Rusya'ya karşı 40 günlük operasyon talimatı
Japonya'da 5.8 büyüklüğünde deprem
Japonya'da 5.8 büyüklüğünde deprem
Venezuela'daki depremlerde hayatını kaybedenlerin sayısı 235'e yükseldi
Venezuela'daki depremlerde hayatını kaybedenlerin sayısı 235'e...
Rusya: Batı Avrupa, Ukrayna'da barışın sağlanmasında en büyük engel
Rusya: Batı Avrupa, Ukrayna'da barışın sağlanmasında en büyük...
MKE Ankaragücü Teknik Direktörü Emre Belözoğlu, Kayserispor mağlubiyetinin ardından yaptığı açıklamada, "Akşam başkanla konuşup, gereğini yapacağım" dedi.
MKE Ankaragücü Teknik Direktörü Emre Belözoğlu, Kayserispor mağlubiyetinin ardından yaptığı açıklamada, "Akşam başkanla konuşup, gereğini yapacağım" dedi.

Ana Sayfa
Bursa Haberleri
Haberler
Siyaset
Dünya
Ekonomi
Magazin
Eğitim
Sağlık
Spor
Teknoloji
Yaşam
Biyografiler
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
Namaz Vakitleri
  • Bursa Haberleri
  • Eğitim
  • Ekonomi
  • Haberler
  • Magazin
  • Sağlık
  • Teknoloji
  • Biyografiler
  • Üye Paneli
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler
  • Namaz Vakitleri

  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Gizlilik İlkeleri
  • Çerez Politikası
  • Kullanım Şartları

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.