Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, bitki koruma ürünlerine yönelik B-Reçete uygulamasına ilişkin 81 ilin tarım ve orman il müdürlerinin katılımıyla çevrim içi toplantı yapıldı.Toplantıda il müdürlerine hitap eden Bakan Yumaklı, bitkisel üretimin çevre ve insan sağlığı açısından sürdürülebilir şekilde yapılabilmesi ile pestisit kaynaklı risklerin azaltılması amacıyla bitki koruma ürünlerinin B-Reçete üzerinden izlenebilirliğine ilişkin sistemi uygulamaya aldıklarını belirtti.Söz konusu sistemle sadece bitkisel üretim yapan üreticilerin bitki koruma ürünlerine erişebileceğini aktaran Yumaklı, böylece, sadece üretim yapılan alan için satış ve kullanımın mümkün olacağını ve önerilen doz kadar zirai ilaç alınabileceğini anlattı.Yumaklı, uygulamayla, bitki koruma ürünlerinin hatalı ve gereğinden fazla kullanımının önleneceğine işaret etti.B-Reçete Sistemi’nde pestisitlerin hem reçetelendirilmesi hem satış ve uygulama aşamalarının elektronik ortamda kaydedildiğini aktaran Yumaklı, “Üreticilerin, bizim sistemlerimizde kayıtlı olan tarım alanı ve ürününe göre, bilimsel kriterler doğrultusunda belirlenmiş, Bakanlığımızın da onayladığı dozlar dikkate alınarak pestisit kullanmaları sağlanacak.” değerlendirmesinde bulundu.
Haberler
Yayınlanma: 26 Haziran 2026 - 16:03
Çiftçiler dikkat! 1 Temmuz'da başlıyor
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitki koruma ürünlerine yönelik B-Reçete Sistemi’nin, 1 Temmuz’dan itibaren ülke genelinde eş zamanlı uygulanacağını duyurdu.
Haberler
26 Haziran 2026 - 16:03





