Üniversite merkez kampüs de gerçekleşen program saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunması ile başladı. Şehitler anısına Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından oratoryo gösterisi gerçekleştirildi.Batman Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Rohat Cebe, Çanakkale Savaşı'nın önemini anlatan bir konuşma yaptı.Şehitler Gününü idrak etmenin onurunu yaşadıklarını ifade eden Cebe, Çanakkale Savaşlarının son yüzyılın en büyük savaşlarından birisi olduğunu söyledi. Cebe, "Çanakkale, öyle bir mücadeledir ki, asırlardır yorgun düşmüş bir milletin, varlığını, bağımsızlığını devam ettirme, kaderini tayin etme savaşıdır. Çanakkale müdafaası yapıldı ve kazanıldı. Hiç şüphesiz bu zaferin tarihimizde ayrı bir yeri vardır. Atalarımız üzerlerine düşeni yerine getirdi lakin vazife onlar için bitmiş ama bizler için yeni başlamıştır. Bizler Çanakkale'de canını gözünü kırpmadan veren şanlı ecdadımızın ne için şehit olduğunu her zaman hatırlamalı ve gelecek nesillere bunu her fırsatta aktarmalıyız" dedi.
Haber Kaynağı: İhlas Haber Ajansı (İHA)
"Batman Üniversitesinden duygulandıran Çanakkale oratoryosu" başlıklı son dakika haberi İhlas Haber Ajansı (İHA) tarafından "18.03.2022" tarihinde "KÜLTÜR SANAT" haberlerine sistem tarafından otomatik olarak eklenmiştir. Bu haberin içeriğinde HABER16.COM editörlerinin hiçbir editoryal müdahalesi olmadan otomatik olarak ajans tarafından geldiği şekliyle yayınlanmıştır. "KÜLTÜR SANAT" haberleri kategorisinde yer alan Batman Üniversitesinden duygulandıran Çanakkale oratoryosu başlıklı habere ait yazı, fotoğraf ve video içeriklerinin hepsinin hukuki muhatabı ve sorumlusu haberi geçen ajanslardadır.
Haber Kaynağı: İhlas Haber Ajansı (İHA)








