Türkiye-Nijerya 5. Dönem KEK Toplantısı, Bakanlık binasında Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Fatih Dönmez ve Nijerya Dışişleri Devlet Bakanı Zubariu Dada eş başkanlığında yapıldı. Toplantıda konuşan Bakan Dönmez, verimli geçen toplantılarda iki ülke arasındaki dayanışmanın ve iş birliğinin önemini vurguladıklarını belirterek, “Mevcut ticari ve ekonomik ilişkiler, yatırım imkanlarını gözden geçirme fırsatı bulduk. İkili ticaretin geliştirilmesi, yatırım ortamı iyileştirilmesi konusunda da görüş alışverişinde bulunduk” diye konuştu.Bakan Dönmez, toplantıda başta enerji ve madencilik olmak üzere sanayi ve teknoloji, tarım, ulaştırma, sağlık, eğitim, kültür ve turizm, gençlik ve spor alanlarında iş birliği imkanlarını ele aldıklarını dile getirdi.“Nijerya, Sahra Altı Afrika’da ticaret partnerimiz olmaya devam ediyor”Bakan Dönmez, Türkiye ile Nijerya arasında ticaret hacminin 2020 yılında 2 milyar dolar olarak gerçekleştiğini belirterek, “Petrol ve doğalgaz tedarikçisi ülkeler arasında yer alan Nijerya, Sahra Altı Afrika’da ticaret partnerimiz olmaya devam ediyor” ifadesini kullandı.Nijerya’nın Afrika’nın en büyük petrol üreticisi olduğunu hatırlatan Bakan Dönmez, “Nijerya petrol şirketi ile Türkiye milli petrol şirketi bundan sonra gerek Nijerya’da, gerek Türkiye’de, gerekse üçüncü ülkelerde yatırım ve iş fırsatlarını birlikte değerlendirecek” diye konuştu.Türkiye’deki büyük müteahhitlik firmalarının Nijerya’da da önemli projelere imza attıklarını aktaran Bakan Dönmez, “Yaklaşık 60 kadar proje üstlenildi. Bu projelerin tutarı da 2 milyar dolar civarındadır” değerlendirmesini yaptı.Ekim ayı içerisinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Nijerya’ya resmi bir ziyaret planlandığı bilgisini veren Bakan Dönmez, “Ziyaret kapsamında hidrokarbon, madencilik ve enerji alanında üç anlaşma imzalamayı planlıyoruz” dedi.Nijerya Ticaret, Sanayi ve Yatırımlardan Sorumlu Devlet Bakanı Mariam Katagum Yalwaji’nin de yer aldığı toplantı, Nijerya Dışişleri Bakanı Dada’nın Nijerya ve Türkiye’nin ikili ticareti üzerine yaptığı konuşmanın ardından hatıra fotoğrafı çekilmesi ile son buldu. Bakan Dönmez, toplantı başlamadan önce Dada’ya bakanlıkta bulunan Türkiye’nin en büyük Güneş Enerjisi Santrali (GES) Projesi’nin olduğu tabloyu gösterdi.
Haber Kaynağı : İhlas Haber Ajansı (İHA)
Haber Kaynağı : İhlas Haber Ajansı (İHA)
Bursa haberleri, Türkiye Haberleri, Son dakika haberler HABER16.COM da.
"Bakan Dönmez: “Nijerya ile hidrokarbon, madencilik ve enerji alanında üç anlaşma imzalamayı planlıyoruz”" başlıklı son dakika haberi İhlas Haber Ajansı (İHA) tarafından "08.10.2021" tarihinde "EKONOMİ" haberlerine sistem tarafından otomatik olarak eklenmiştir. Bu haberin içeriğinde HABER16.COM editörlerinin hiçbir editoryal müdahalesi olmadan otomatik olarak ajans tarafından geldiği şekliyle yayınlanmıştır. "EKONOMİ" haberleri kategorisinde yer alan Bakan Dönmez: “Nijerya ile hidrokarbon, madencilik ve enerji alanında üç anlaşma imzalamayı planlıyoruz” başlıklı habere ait yazı, fotoğraf ve video içeriklerinin hepsinin hukuki muhatabı ve sorumlusu haberi geçen ajanslardadır.








